Alig másfél évvel a londoni olimpiát megelőzően meghosszabbította szerződését az amerikai olimpiai bizottsággal a Nike. A sportszergyártó cég 2005 óta támogatja az amerikai sportolók felkészülését, a mostani megállapodás értelmében pedig 2016-ig, a Rio de Janeiróban sorra kerülő nyári olimpiáig ott szerepel majd a szponzorok között. A Nike cégnek az Egyesült Államok Olimpiai Bizottsága (USOC) mellett külön szerződése van az amerikai atlétikai illetve kosárlabda válogatott támogatására is. Az olimpiai bizottság a szerződés mostani meghosszabbításával kezd kilábalni a pekingi olimpia idején érzékelt pénzügyi válságából, hiszen a Citigroup és a TD Ameritrade nevű cégekkel kötött megállapodások után rövid időn belül ez a harmadik komoly kontraktus, amit sikerült tető alá hoznia.
A Heineken lesz a londoni olimpia hivatalos söre
A holland Heineken cég lesz a 2012-es londoni olimpia hivatalos sörszállítója. Az amszterdami italmárkának kizárólagos joga lesz sört árulni azokon a hivatalos olimpiai helyszíneken, ahol engedélyezett lesz az alkoholfogyasztás. A szervezők először egy angol sörgyártóval (a London Pride nevű sörmárkát forgalmazó és előállító Fuller céggel) tárgyaltak, de miután nem sikerült megállapodni vele, végül a Heineken lett a befutó. Paul Deighton, a szervezőbizottság főigazgatója elmondta, hogy ezzel a szerződéssel már 670 millió fontra nőtt a szponzoroktól befolyó összeg, így már most elérik az eredetileg célként kitűzött 650-700 millió fontos tervet. A Heineken a sportszponzorációs piacot tekintve nemcsak az olimpián van jelen, hiszen a labdarúgó Bajnokok Ligája sorozat, valamint a rögbi Európa-kupa támogatója is. „A Heineken cég angol leányvállalatánál 2000 alkalmazott dolgozik, a cég Newscastle-ben és Edinburgh-ben található gyárából látja el a szigetországi piacot. A 2012-es londoni olimpia egy globális esemény, így számunkra is fontos, hogy szponzorként a globális piacon jelen lévő cégeket nyerjünk meg.„ – indokolta a döntés Deighton. A holland tulajdonú cégnek nem ez lesz az első kapcsolata az olimpiai mozgalommal, hiszen a 2004-es athéni olimpiát is 34 millió font értékben szponzorálta, ezen felül pedig régóta partnere az olimpiák ideje alatt különböző szórakoztató és vendéglátó programok sorát lebonyolító Holland Heineken Háznak is. A 2012-es olimpián egyébként az észak-Londonban található híres Alexandra Palota lesz a hollandok központja, ahova a sörgyártó cég programjainak és kommunikációjának nagy része koncentrálódik majd.
Utolsó kommentek